Výroba 2017-09-20T14:15:00+00:00

Lisovna plastů

Naše společnost vyrábí polyuretanové výrobky v nepřetržitém provozu, na třech lisovacích zařízeních a za pomoci dvou vstřikovacích technologií. Vyrábíme díly od váhy několika gramů (záslepky, mlhovky…) až po díly vážící několik kilogramů (nárazníky, převleky…). Při výrobě používáme technologii RRIM (Reinforced Reaction Injection Moulding = reakční vstřikování s vyztužením). Základem této technologie jsou tři složky: polyol, izokyanát a plnivo (drobná skelná nebo minerální vlákna), které se míchají v přesném předem určeném poměru, přičemž tento poměr výrazně ovlivňuje vlastnosti vyráběného dílu zhotovovaného podle zadání našich zákazníků. Přidáním minerálních vláken do směsi se výrazně zlepšují pevnost a tuhost, zmenšuje se poměrné prodloužení nebo se zvyšuje tepelná odolnost. Použití konkrétního plniva záleží na zákazníkem specifikovaných požadavcích na výrobek. V současnosti se technologie RRIM používá převážně v automobilovém průmyslu (výroba difuzorů, převleků, nárazníků, spoilerů, blatníků aj.), a to především díky vyhovující pevnosti dílů, jejich tuhosti, tepelné odolnosti a bezpečnosti. Produkty vyráběné touto technologií však nachází uplatnění i v jiných odvětvích.

Našimi zákazníky jsou

Technologie

LIS 1 – EP Pressentechnik

zavírací síla velikost stolu uzavírací zdvih lisu maximální uzavírací rychlost maximální otvírací rychlost
300 tun 3000 x 1500 mm 2200 mm 400 mm/s 250 mm/s

LIS 2 INO

zavírací síla velikost stolu uzavírací zdvih lisu maximální uzavírací rychlost maximální otvírací rychlost
250 tun 3000 x 1500 mm 1300 mm 190 mm/s 190 mm/s

 LIS 3

zavírací síla velikost stolu uzavírací zdvih lisu maximální uzavírací rychlost maximální otvírací rychlost
600 tun 3500 x 2000 mm 2300 mm 325 mm/s 220 mm/s

Vypěňovací technologie

Rychlé vypěňování HS-RIM

Krauss Maffei 1 – Comet 240/240 – 20/20
Krauss Maffei 2 – Comet 200/200 – 20/20

Pomalé vypěňování Cannon A CMPT 40 FC

Lakovna

Disponujeme několika ručními lakovacími boxy a automatickou lakovací linkou se třemi roboty.
Naši lakýrníci mají zkušenosti s lakováním nejrůznějších produktů v mnoha kombinacích materiálů a tvarů:

  • plasty (polypropyleny, polyuretany…), převážně exteriérové a interiérové díly pro automobilový průmysl
  • kovy – celé karoserie nebo jejich části
  • kompozity (karbony, lamináty)
  • umělé dřevo Uriol
  • hliněné modely vozů nebo jejich součástí

Ruční aplikace konvencí (ředidlem) a vodou ředitelných nátěrových hmot

Tato úprava výše zmíněných povrchů různých materiálů a tvarů je aplikována v lakovacích boxech vybavených špičkovou aplikační technikou, které jsou obsluhovány profesionálním týmem zaměstnanců. Manuální lakování probíhá v šesti nezávislých lakovacích boxech, v nichž aplikujeme vodou ředitelné i konvenční barvy v jedno- i vícevrstvém lakování. Nezpochybnitelnou výhodou ručního lakování je flexibilita, možnost lakování různě velkých a tvarově náročných dílů, a to v malých i velkých sériích. Všechny výrobní a řídicí procesy podléhají systému managementu jakosti dle normy ISO 9001:2001 a jsou pravidelně a úspěšně auditovány. Největším oceněním však pro nás stále zůstává spokojenost našich zákazníků a jejich opakované objednávky.

Technologie

3 boxy Termomeccanica Powertherm
3 boxy Termomeccanica GL2 MEGA TOP

Automatické lakování vodou ředitelnými nátěrovými hmotami (AFOTEK)

Kapacitní možnosti

Počet pracovních směn za den: 3
Počet pracovních hodin za rok: 5500

Technologické údaje

Robotizované nanášení kapalných nátěrových hmot s obsahem VOC < 7 % s využitím tří šestiosých robotů FANUC (1x ožeh, 2x aplikace barev). Představitel nátěrového systému: dvousložková, vodouředitelná nátěrová hmota polyuretanové báze určená k povrchové úpravě plastických hmot a kovů, např. Audigrau, Steingrau, Reflexsilber …

Manipulace a doprava dílů

Doprava dílů mezi pracovišti je zajištěna pomocí podlahového dopravního systému.
Maximální zatížení na závěs: max. 30 kg/Skid.
Rozteč závěsů: cca 1440 mm.
Rychlost dopravníku: plynule regulovatelná 0,8–2,5 m/min.
Standardně používaná rychlost dopravníku: 1,5 m/min.

Průchodnost linkou

Dle zadání je možné lakování dílů o rozměrech cca 1200 x 1100 x 400 mm (šířka x výška x hloubka).

Kompozity

Naše společnost již řadu let vyrábí kvalitní zakázkové produkty pro automobilový průmysl, mimo jiné také z kompozitních materiálů. Nejčastěji používanými typy v naší produkci jsou uhlíková vlákna (kompozit z uhlíkových vláken a pryskyřice pro dosažení co největší pevnosti a lehkosti) a sklolaminát (kompozit ze skleněných vláken a pryskyřice – nejčastěji polyesterové). Do našeho portfolia kompozitů patří také karbon a karbonkevlar.

K výrobě karbonových dílů používáme takzvané prepregy (tkaná karbonová, skleněná nebo jinak kombinovaná rohož s předimpregnovanou, částečně zavadlou pryskyřicí). Připravené prepregové dílce se ručně kladou a vrství do formy do požadované tloušťky dílu, poté následuje vakuace. Jednotlivé komponenty vyrobené touto technologií se mohou následně stříkat do libovolného barevného provedení při zachování co nejnižší váhy dílu. Můžeme pro vás navrhnout a následně realizovat přípravu modelů, dílů a forem pro tuto technologii.

Tímto pracovním postupem je dosaženo maximální přilnavosti s možností vytvarování i složitějších tvarů. Následně se všechny takto zpracované díly vytvrzují v autoklávu. U všech dílů dbáme na co nejpreciznější položení vláken prepregu pro co nejdokonalejší pohledový efekt a robustní mechanické vlastnosti.

Sklolaminátové díly nejčastěji využíváme pro stavbu prototypových dílů či vozů, u nichž je kladen důraz na rychlost přípravy a také na poměrně nízkou cenu. Díly z uhlíkových vláken vyrábíme jak pro automobilový a motocyklový průmysl, tak i pro tuning, motorsport, letecký nebo například i nábytkářský průmysl.

Technologie

Autokláv 1

Výrobce Magnabosco
Objem 11 000 l
Pracovní teplota až 180°C
Pracovní tlak až 6 bar

Autokláv 2

Výrobce Maroso
Objem 6200 l
Pracovní teplota až 200°C
Pracovní tlak až 10 bar

Autokláv 3

Výrobce Scholz
Objem 24 000 l
Pracovní teplota až 200°C
Pracovní tlak až 10 bar 

Montáž vozů

Nabízíme montáže jednotek v montážních prostorech – montáž stylového příslušenství přímo na vozy nebo podsestavu pro výrobce automobilů a jednotlivé koncové uživatele. Kromě toho poskytujeme také montáž příslušenství pro výstavní automobily a prezentační automobily, a to jak v našich dílnách, tak i v prostorách zákazníka díky externí skupině mechaniků vybavených mobilní dílnou.

Technologie

9x dvoustupňový výtah
2x mobilní výtah
1x plošinový výtah
1x světelný tunel